Optimaliser nettbutikken din med Shelfless fulfilment-løsninger

Optimaliser nettbutikken din med Shelfless fulfilment-løsninger

I netthandelens verden kan effektivitet og pålitelighet i forbindelse med ordrehåndtering være avgjørende for virksomheter. Shelfless forstår utfordringene som nettbutikker står overfor, fra lagerstyring til å sikre leveranser til rett tid.

På lageret hos Shelfless har de ansatte god hjelp i automatikk.

Våre fulfilment-løsninger er utviklet for å gjøre disse oppgavene enklere, slik at du kan fokusere på det du gjør best: å utvikle din virksomhet. I dette blogginnlegget utforsker vi hvordan våre digitale muligheter og bruk av data kan forandre din fulfilment-prosess, og samtidig spare deg for tid og penger.

Fordelen med digitalisering og automatisering

Kjernen i Shelfless fulfilment-løsninger er vårt engasjement for digitalisering og automatisering. Våre avanserte systemer håndterer bestillingene med presisjon, slik at våre roboter kan plukke og pakke varene effektivt. Dette reduserer ikke bare menneskelige feil, men maksimerer også plassutnyttelsen, og med våre innovative pakketeknikker minimerer vi overflødig luft i pakkene. 

Hvis du for eksempel driver en Shopify-butikk, vil vår integrasjonsplattform ta seg av bestillingene helt problemfritt. Vi sjekker om kunden har flere bestillinger fra ulike lagre, og sørger for at de pakkes sammen.

Vårt transparente sporingssystem holder sluttkundene informert, steg for steg – fra bestilling kl. 11:52, til pakking kl. 11:54 og transportørens henting kl. 16:05. Transparensen øker tilliten og tilfredsheten hos dine kunder, og forbedrer deres kjøpsopplevelse.

Jente smiler til telefonen mens hun bestiller varer på nett

Sømløs integrering sikrer effektivitet

En av de største fordelene med Shelfless er vår enkle og sømløse integrasjonsprosess. Enten du har en liten nettbutikk, eller en stor forhandler som IKEA, tilpasser vårt system seg dine behov. Vi tilbyr standard 3PL-plugins, tilpassede integrasjoner, og enkle API-tilkoblinger, for å sikre en smidig overgang til våre fulfilment-løsninger.

Vår ekspertise innen ordrehåndtering gjør oss i stand til å håndtere komplekse oppgaver, for eksempel deling av ordre, som kan ha stor innvirkning på kundetilfredsheten. Ved å sørge for at dine bestillinger behandles presist og effektivt, hjelper vi deg å unngå fallgruvene ved dårlig ordrehåndtering, som kan føre til misfornøyde kunder. Vi har mer enn 15 lagre over hele Skandinavia, noe som gjør at vi er nærme våre kunder, og tilbyr stor fleksibilitet.

Konstant utvikling og oppdatert programvare

I det raskt skiftende netthandelsmarkedet, er det avgjørende å ligge i forkant. Hos Shelfless er vi opptatt av å kontinuerlig forbedre og utvikle vår programvare. Våre systemer er alltid oppdaterte, og alle oppdateringer vi implementerer blir grundig testet, for å sikre at de ikke påvirker dine bestillinger.

Hvis det for eksempel lanseres en ny returløsning, gjør vi den automatisk tilgjengelig for deg, forutsatt at ditt system er kompatibelt. Denne proaktive tilgangen sikrer at du alltid har adgang til de nyeste funksjonene, som forbedrer din fulfilment-løsning, uten krav til tekniske ferdigheter fra din side.

Mann returnerer pakke over disk

Business Intelligence og smart data-utnyttelse

Data er ryggraden i moderne forretningsdrift, og hos Shelfless utnytter vi data for å øke effektiviteten og skalerbarheten. Våre BI-funksjoner (Business Intelligence) gir deg alle dataene du trenger for å ta beslutninger om din virksomhet. I stedet for å bygge BI-dashbord, sørger våre rådgivningstjenester og 3PL-leveranser for at du får den innsikten du trenger for å optimalisere dine fulfilment-prosesser.

Våre systemer kan for eksempel identifisere mønstre i kundeordrer, som gjør det mulig for oss å automatisere plukkingen og pakkingen av varer, fra ulike lokasjoner til én enkelt forsendelse. Dette fremskynder ikke bare fulfilment-prosessen, men det reduserer også fraktkostnadene og gir deg et konkurransefortrinn.

Transparent og sikker drift

Hos Shelfless er transparens og sikkerhet avgjørende. Vi er stolte av vår åpne kommunikasjon med kunder og våre høye sikkerhetsstandarder, spesielt når vi håndterer verdifulle gjenstander som iPhones. Vi håndterer ikke mat, frysevarer eller farlig gods, for å sikre høy kvalitet og sikkerhet.

Vi prioriterer åpenhet og tett samarbeid med våre kunder. Da to kunder fra Danmark og Sverige etterspurte en nesten identisk løsning, gjennomførte vi for eksempel et felles utviklingsprosjekt, som sikret gjensidige fordeler. En slik samarbeidsorientert tilnærming fremmer innovasjon og effektivitet, og gir våre kunder best mulig service.

Vil du vite mer?

Du er mer enn velkommen til å kontakte oss for å lære mer, og få råd og veiledning om hvilken løsning som passer best for deg.