Netthandel

Fra ditt første salg, til å bli nettkundenes førstevalg. Vi er her for deg hele veien med gode tips og råd, slik at nettbutikken din kan vokse.

Bring-ansatt kledd i beige jakke, hilser velkommen.

Snakk med oss om netthandel

Ønsker du hjelp med å få på plass de beste leveringsalternativene i din checkout? Lære mer om hvordan du kan tilby det dine kunder ønsker?

Er du klar for Black Friday og jul?

Gjør nettbutikken klar til høytid

Å forberede nettbutikken din for høytider som Black Friday og jul kan ikke undervurderes. I disse intense periodene øker handelen på nett kraftig. Det er derfor viktig å være godt forberedt for å maksimere dine salgsmuligheter og levere en positiv kundeopplevelse.

Forbedre din returhåndtering

Det er viktig å ha en god returhåndtering på plass

Nesten 2 av 10 har avbrutt et kjøp på grunn av nettbutikkens returhåndtering. Det er et tydelig bevis på at det er viktig å ha en god returprosess på plass. Hvordan kan du gjøre det enklest mulig for kundene dine å returnere og hva koster en retur? Det og mye mer skal vi svare på her.

Trangere tider - gode tips

Slik ruster du nettbutikken for tøffere tider

Bransjeorganisasjoner melder om en utfordrende tid for varehandelen fremover. Da Hekta på tur merket sviktende salg, la de en plan og snudde skuta.

De største netthandelstrendene for 2024

Dette bør du vite om netthandelstrendene i 2024

Hva skjer med netthandelskundenes handlevaner i året som kommer? Vi har snakket med Nets, Tise, IKEA og Brings egen e-handelssjef om hva vi kan vente oss.

Levering som konkurransefordel

Siste del av kjøpsreisen, ofte kalt Last Mile, er uhyre viktig for den totale kjøpsopplevelsen.
Med effektiv logistikk og smarte leveringsalternativer kan du ligge steget foran konkurrentene.

Vinn kundene med flere leveringsalternativer

Vi har alle besøkt en nettbutikk hvor det er vanskelig å finne hva det vil koste for å få varene levert. Skal du vinne kjøpet og kundene, må du fjerne alle slike friksjoner. Her forteller vi hvordan.

Vi satser på fleksible leveranser

Kundenes kjøpsopplevelse er svært viktig for nettbutikken din. Og ikke glem at den fortsetter hele veien hjem til mottakeren. Derfor er kjøpsopplevelsen avhengig av at leveransene er raske, fleksible og ikke minst bærekraftige.

Hva er Pakkeboks, og hvorfor bør du tilby det i kassen?

Fleksibilitet rundt leveringstidspunkt og sted er svært viktig for at et kjøp skal gjennomføres. Med Pakkeboks i kassen får kundene den valgfriheten de trenger i en travel hverdag.

Hjemlevering - et konkurransefortrinn

Sett kundene dine først! Gi dem den fleksibilitet og valgfrihet de trenger i en travel hverdag. Ett leveringsalternativ passer ikke for alle. Gir du de muligheten til å få varene levert på sine vilkår viser du at du har forstått deres behov.

Gi flere valgmuligheter rundt frakt og levering

Med våre digitale integrasjonsløsninger kan du gi kundene dine flere valg i nettbutikken rundt frakt og levering. Da blir sjansen større for at kundene får varene levert som de ønsker, og du får en bedre konvertering.

Lynrask hjemlevering fra XXL

Som Nordens største sportskjede har XXL fokus på å skape gode kundeopplevelser. Pilotprosjektet om hjemlevering av pakker allerede samme dag som bestilling legges i nettbutikken, ble et leveringsalternativ som gikk rett hjem hos kundene.

Gjør det enkelt å handle stort og tungt

Selger du store og tunge varer? Har du tilrettelagt for enkel og smidig kjøpsopplevelse, fra bestilling til levering? Mange nettkunder kjøper store og tunge ting trenger å få dem levert hjem, og helst båret helt inn der de skal stå.

Døgnåpen pakkeutlevering med Pakkeboks

La kundene dine hente ut pakkene sine når de vil, døgnet rundt fra en Pakkeboks. En enkel og fleksibel løsning som gir nettkundene et smidig leveringsalternativ.

Kvinne returnerer klær i emballasje.

Returer - en miljøbelastning

Returer øker i omfang, og har en negativ effekt på miljøet vårt. En mer bærekraftig tilnærming kan gi bedre returløsninger og redusere miljøbelastningen.

Snakk med oss om netthandel

Våre rådgivere hjelper deg med å komme i gang med frakt og levering.

Kontakt oss

Ny på netthandel?

Har du en veldig god forretningsidé, eller nettopp startet din egen nettbutikk, finner du hjelp og inspirasjon her.

Godt i gang med nettbutikken?

Artikler og tips til hvordan du kan optimalisere nettbutikken din. Selg mer til flere, og få tilbakevendende kunder. Les mer om hvordan du kan spare tid og kostnader gjennom effektivisering av logistikkflyten.

Få de unge til å handle i din nettbutikk

De unge stiller skyhøye krav til nettbutikker – men det er slett ikke umulig å gjøre dem til lojale kunder. Dette er trendanalytiker Vikki Walle-Hansens beste tips.

6 tips til konverteringsoptimalisering

Hvordan kan du få flere av de som besøker nettbutikken din, til å trykke «kjøp»? Få CRO-ekspert Monica Solbergs beste råd.

Slik lykkes nettbutikken i sosiale medier

God bruk av sosiale medier, gir en stor mulighet for nettbutikker som ønsker å bygge merkevare og øke salg. Vi har spurt juryens lengstsittende medlem, Ingvild Moen, om seks tips som kan bidra til å gi nettbutikken din en konkurransefordel i 2025.

Slik sikrer du nettbutikken din mot svindel

Stadig mer sofistikerte svindelmetoder stiller nye krav til sikkerhet og systemer for nettbutikker. Head of IT-Security i ATEA gir deg sine beste tips til hva du kan gjøre for å sikre virksomheten din.

7 effektive måter å brukerteste nettbutikken din på

For å gi kundene den beste kjøpsopplevelsen må du lære dem å kjenne. Slik brukertester du kundereisen på en billig og effektiv måte.

Øk konverteringen på mobil

Mobilbruken innen netthandel har økt, men konverteringen følger ikke like raskt. Norske nettbutikker må satse langt mer på å skape en mobilvennlig kundereise. Klarna har noen tips som kan hjelpe.

Slik mobiltilpasser du nettbutikken din best

Selv om så og si alle nettbutikker i dag er mobiltilpasset, er det fremdeles mye å hente når det gjelder design og innhold til mobil. Det mener konverteringsekspert John Ekman, mannen bak Conversionista.

5 tips til hvordan du får lojale nettkunder

Visste du at det ofte kan være små justeringer som skal til for å forbedre kjøpsopplevelsen på nett? Bring Research har spurt kunder som handler ofte på nett om hva de ønsker seg fra nettbutikkene. Svarene får du her.

Slik vinner du kampen om nettkundene

Hvert år arrangerer Bring Netthandelsprisene. Det er mange verdige kandidater der ute, men bare noen få når hele veien frem og kan kalle seg Norges beste nettbutikk. Lær av de beste, og få gode tips fra juryen til hvordan du kan skape en nettbutikk på toppnivå.

Dette sier våre kunder om oss

Mange av våre kunder har vært små en gang, og vokst seg store med målrettet arbeid og smarte løsninger. Hvilke valg har de tatt, og hvordan jobber de for videre suksess? Her finner du kundehistorier for inspirasjon og gode råd på veien.