Levering med Bring - bekvemmelighet og fleksibilitet er avgjørende for nettkunder
Med Bring som leveringspartner kan du tilby dine nettkunder flere valgmuligheter og større fleksibilitet. Vårt brede utvalg av leveringsalternativer og tjenester oppfyller behovene og ønskene til dagens nettkunder. Det betyr at du sammen med oss kan styrke både konkurransekraft og lønnsomhet, med fokus på fleksibilitet og bekvemmelighet for dine kunder.
Den stadige veksten i netthandelen gjør at det i dag finnes et stort behov for pålitelige leveringspartnere som kan tilby leveranser og tjenester tilpasset dagens nettbutikker og nettkunder. Her er fleksibilitet og flere valgmuligheter av leveringsalternativer avgjørende for at nettbutikkene skal lykkes og opprettholde konkurransekraften.
Statistikk fra Bring Research, vår egen e-handelsundersøkelse, viser at omtrent halvparten av alle som handler på nett vil ha flere leveringsalternativer å velge mellom. Derfor har vi laget kundetilpassede leveringsløsninger for nettbutikker, med flere ulike leveringsalternativer.
Med Bring som partner kan du tilby dine kunder rimelige leveringsalternativer som oppfyller deres behov og ønsker. Vårt fokus er å hjelpe din nettbutikk å bli bedre rustet til å drive og utvikle hele virksomheten i forhold til leveranser – helt fra at kunden velger leveringsalternativ i kassen, til at pakken er levert.
Ønsker du å styrke konkurransekraften til nettbutikken din?
Levering med Bring for nettbutikker
Her har vi samlet alle våre leveringsalternativer for deg som jobber i, driver, eller eier en nettbutikk. Her er det du trenger for å kunne tilby en helhetlig leveringsløsning.
Optimale leveringsløsninger for nettbutikker
Pakkeboks – Fleksible og kundetilpassede leveringer
Med rundt 6000 tilgjengelige pakkebokser på 2000 lokasjoner i Norge, er det stor sjanse for at det finnes en pakkeboks som kundene dine ønsker å motta en levering til.
Levering via pakkeboks er et moderne og lønnsomt leveringsalternativ for nettbutikker som setter kundens behov i fokus. Ved å tilby dine kunder utlevering eller retur via pakkeboks gir du dem optimal fleksibilitet og bekvemmelighet.
Vi plasserer pakkeboksene våre på steder der det befinner seg mye folk, for eksempel i boligområder eller på offentlige plasser. Pakkeboksene er tilgjengelige 24 timer i døgnet og er utstyrt med teknologi som gjør at de kan kommunisere med leverandører og kunder via Bluetooth og via vår app.
Les mer om våre pakkebokser og levering til pakkebokser her.
Pakkeboks forenkler hverdagen til kundene dine
Med Pakkeboks er det enda enklere å handle på nett. Forbrukerundersøkelser gjort av Bring Research viser at når det gjelder leveringstidspunkt og sted, er fleksibilitet svært viktig for at kunden skal gjennomføre et kjøp. Med Pakkeboks i kassen får kundene den valgfriheten de trenger i en travel hverdag.
Pakkeboksene til Posten og Bring ble umiddelbart svært populære da de første boksene ble plassert ut i begynnelsen av 2020, på tre ulike steder i og utenfor Oslo. Siden den gang har vi plassert ut tusener av pakkebokser på mange forskjellige steder. Vi plasserer dem alltid på gode lokasjoner som er synlige og tilstrekkelig opplyste, og som har god adkomst både for sjåfør og kunder som skal hente sine pakker. Typiske steder inkluderer borettslag, dagligvarebutikker, ved kjøpesenter eller andre steder som er i nærheten av der folk forflytter seg i hverdagen.
Når det er behov for returer kan dine kunder enkelt returnere pakkene sine via alle våre pakkebokser. Alt som trengs er en returetikett og Posten-appen, og kunden kan bestille retur fra pakkeboksen som passer de best. Våre sjåfører henter returene hver dag, før de fyller pakkeboksene med nye pakker.
Gi dine kunder muligheten til å velge fritt hvor og når de kan hente sine pakker. Tilby Pakkeboks som leveringsalternativ i utsjekk. Det eneste du trenger er vårt Pickup Point API.
Les mer om hvordan pakkeboksene våre gjør livet enklere for kundene dine.
Pakke til hentested – Landsdekkende leveringer til tusenvis av hentesteder i Norden
Pakkelevering til hentested er den mest populære måten å motta pakker på. Med over 7000 utleveringssteder (hentesteder og pakkebokser) i Norge og resten av Norden, tilbyr Bring nettkundene dine muligheten til å hente pakkene sine på et sted som passer dem.
Våre effektive og raske leveranser av pakker til hentesteder gjør at nettkundene dine mottar pakkene sine i løpet av 1-2 virkedager. Vi kan også tilby flere tilleggstjenester slik at kundene dine kan tilpasse leveransen etter egne behov og ønskemål.
Vi anbefaler at din nettbutikk bruker og tilbyr kundene tilleggstjenesten "valgfritt hentested". Da kan dine kunder selv velge hvor de vil motta pakken – enten det er i nærheten av hjemmet, jobben eller på en annen plass som passer dem.
Les mer om alle fordelene med levering av pakke til våre hentesteder.
Pakke i postkassen – La dine kunder få varene rett hjem
Pakke i postkassen er en enkel og rimelig løsning når du skal sende små pakker i et format som passer i postkassen. Du kan sende pakker opptil 5 kg, og la dine kunder få varene rett hjem – perfekt for deg som driver netthandel. Når strekkoden skannes får du varsling og sporing, og med RFID kan du også tilby dine kunder ekstra sporing og varsling.
Med tilleggstjenesten “Pose på døren” kan sendingen leveres i en pose på døren når postkassen er full. Da slipper mottaker å hente pakken på et hentested. Vi sender en SMS/e-post til mottaker når sendingen er levert som Pose på døren.
Les mer om våre leveranser till postkassen her.
Pakke levert hjem – Leveranser på kundenes premisser
Med våre hjemleveringer kan du levere pakken dit kunden ønsker – til hjemmet, på hytta eller et annet praktisk sted. Med dette leveringsalternativet kan du tilby fleksibilitet og bekvemmelighet til dine nettkunder, slik at de ikke trenger å ta en omvei (eller en ekstra reise) til butikken eller forholde seg til begrensede åpningstider på et hentested.
Med oss som leveringspartner kan dine kunder velge hjemlevering av lettere pakker, med eller uten kvittering, på hverdager mellom kl. 17-21 i byer og tettsteder, og 8–17 øvrige plasser. Dersom de har bestilt tyngre pakker som veier mer enn 35 kg, kan de dessuten velge å benytte seg av våre tilleggstjenester for innbæring, installasjon eller ta med seg emballasje ved levering.
Leveringstiden for våre hjemleveringer er ca. 1-3 dager. Pakkene er sporbare hele veien fra første skanning på terminalen, til leveransen er mottatt av kunden. Under leveransene vil dine nettkunder få tilgang til mer detaljert informasjon om pakkens rute via sporingslenke, varsler og i appen.
Les mer her om våre hjemleveringer og hvorfor du bør tilby det til dine nettkunder.
Sikre returprosessen i din nettbutikk
Mange nettbutikker fokuserer på selve kjøpsprosessen, men undervurderer ofte hvor viktig det er for både kundetilfredshet og merkevaren at returene fungerer feilfritt.
Returer er faktisk en av de viktigste brikkene i en velfungerende nettbutikk. En av våre undersøkelser viser for eksempel at 61 % av nettkundene undersøker returprosessen før de tar en kjøpsbeslutning, og 47 % tar også kontakt med kundeservice om returer.
Med Bring som leveringspartner kan du være sikker på at returprosessen for dine nettkunder har en positiv innvirkning på den totale opplevelsen av din nettbutikk. Vårt brede utvalg av leveringsalternativer og tjenester inkluderer også returer, for alle typer leveringsalternativer, som gjør returhåndtering til en suksessfaktor.
I vår Returguide finner du flere innsikter og alle resultatene fra vår siste undersøkelse om returer, som ble gjennomført blant hundrevis av nettkunder. Du finner også smarte tips og beste praksis for at din nettbutikk skal møte kravene fra dagens forbrukere.
Les mer om våre returprosesser og ta del av vår Returguide her.
Optimaliser kassen eller utsjekken i din nettbutikk og få flere konverteringer
Å tilby fleksible og kundetilpassede leveranser gir deg store konkurransefortrinn og forbedrer kjøpsopplevelsen i din nettbutikk. Men, det finnes også andre viktige aspekter å ta hensyn til for å få flere kunder til å velge ditt varemerke fremfor en konkurrent.
For å optimalisere kundeopplevelsen på nett har vi samlet tips og inspirasjon som kan hjelpe deg med å skape en mer konverteringsoptimalisert kasse. Få tips, inspirasjon og råd fra våre eksperter om emner som for eksempel:
- Hvorfor det er viktig å ha en lett tilgjengelig og tydelig returpolicy
- At dine fraktkostnader ikke er høyere enn gjennomsnittet i bransjen
- Viktigheten av å ha leveringstider og alternativer som samsvarer med virkeligheten
- At din kasse er enkel å navigere i og ikke har for mange trinn