Slik blir du en vinner på nett
Sjarm, språk og silke er blant ingrediensene i suksessoppskriftene til Linda Johansen Skincare og Get Inspired – vinnerne av «Årets Nettbutikk 2020».
Team Linda's 6 tips til hvordan du gir den beste kundeopplevelsen
- Målgruppeforståelse - du må vite hvem kunden din er
- Tilpass nettbutikken din for alle plattformer (mobil, nettbrett, desktop)
- Ha en tydelig kundereise - gjør det enkelt for kunden
- Produser godt og nyttig inhold, og samarbeid med gode SoMe-leverandører
- Tilby de leveranse- og betalingsmetodene som kundene ønsker
- Det lille ekstra! Pakk produktene pent inn, gi kundene en personlig wow-opplevelse
5 vinnertips fra Get Inspired:
- Vær god på «the basics», som hastighet, navigering, søk, kundeservice og lignende
- Vær kunde i din egen nettbutikk; finn frem til produkter, gjennomfør kjøp, kontakt kundeservice etc.
- Hold deg relevant for kundene med blant annet kommunikasjon, markedsføring, produktutvalg og personalisering
- Bli inspirert av andre. De beste ideene er allerede tatt, men gjør det på din egen måte og gjør det bedre
- Get things done! Sørg for gjennomføring, ikke bare prat.
Les også
Årets Nettbutikk satte salgsrekord etter premieutdelingen.
Linda Johansen opplevde 900% omsetningsøkning etter at de vant tittelen Årets Nettbutikk 2019.
Netthandelsprisene 20 år
Netthandelsprisene er konkurransen som setter gode nettbutikker i fokus, og hyller de som jobber ekstra hardt for å gjøre det lille ekstra for kundene sine. Bli med på kåringen av årets nettbutikk og 20 års jubileet 11. februar 2025!
Slik kan du bli neste vinner av Årets Nettbutikk
Juryen har samlet sine beste råd til deg og din nettbutikk. Øk dine sjanser til å vinne neste år gjennom å implementere disse enkle, men effektive punktene.