Stoppkrav, endring postoppkravsbeløp og endring av adresse

Har du behov for å endre på en sending? Det finnes flere muligheter. Nedenfor gir vi deg en oversikt over hva som gjelder for hvilke land.

Bring-lastebil

Utvidet selvbetjent løsning i Mybring

Nå har vi oppgradert vår selvbetjente løsning i Mybring, og gjort det mye enklere for deg som kunde å gjøre endringer på dine sendinger.

Med de nye justeringene kan du nå, på egen hånd, gjøre endringer på sendinger i Norge, Sverige og Danmark, samt på sendinger fra hele verden til Skandinavia.

Løsningen lar deg nå:

  • Stoppe/returnere en sending
  • Endre postoppkravsbeløp (Gjelder kun Norge)
  • Endre utleveringsadresse
  • Se hvem som har bestilt endringer

Når kan du ta det i bruk?

For sendinger i Norge er selvbetjening tilgjengelig for følgende tjenester:

  • Servicepakke
  • På Døren
  • Bedriftspakke (alle varianter)
  • Pakke levert til hentested
  • Pakke levert hjem
  • Pakke til bedrift

I Sverige og Danmark, og for sendinger fra alle land til Skandinavia er selvbetjening tilgjengelig for:

  • Business Parcel
  • Business Parcel Bulk (Gjelder ikke for Danmark-Danmark)
  • Business Pallet
  • PickUp Parcel
  • PickUp Parcel Bulk (Gjelder ikke for Danmark- Danmark)
  • Home Delivery Parcel

Betingelser og unntak

Du kan gjøre endringer på en sending fra den er forhåndsmeldt og frem til en av følgende hendelser er registrert: utlevert, returnert eller tapt.

Etter at en sending er lastet for distribusjon, vil du ikke kunne endre adresse.

Når det kommer til sendinger som skal til Pakkeboks, vil du ikke kunne bestille stop/retur etter at sendingen er lastet for distribusjon, eller allokert til en boks. Dette gjelder sendinger med VØT 0011, 1337, 1298 eller 1373.

Om det blir bestilt stoppkrav på en sending som befinner seg utenfor Skandinavia, vil sendingen først returneres når den ankommer Skandianvia. For eksempel om stoppkrav bestilles når sendingen er i Tyskland, returneres sendingen når den ankommer Sverige.

Legg merke til at endringen du gjør gjelder hele sendingen

Hvordan tar du det i bruk

For å få tilgang til løsningen, må du ha en Mybring-bruker med tilgang til «Bestilling». Har du ikke denne tilgangen, kan du ta kontakt med en adminbruker knyttet til kundenummeret eller Mybring kundeservice.

Fra sporingssiden i Mybring kan du tilbakekalle sendingen, endre/stryke postoppkrav eller endre adresse.

Prising

Løsningen henter pris direkte fra Prismotor. Vær klar over at prisene kan fremstilles forskjellig avhengig av hvilket kundenummer Stoppkrav bestilles fra, i kombinasjon med tjeneste og land. Kundenummeret som benyttes må også ha en avtale registrert i Prismotor.

Prisen for tjenesten er 211 kroner ekskl. mva. per kolli fra 01.07.2024. Prisen for tjenesten er 217 kroner ekskl. mva. per kolli fra 01.12.2024. Stoppkravet debiteres selv om Bring ikke skulle klare å stoppe sendingen. Returfrakt kommer i tillegg på Stoppkrav (soneberegnes ut fra sendingens til- og fra-postnummer).