Stor bærekraftsmåling - Bring får andreplass i bransjen

Også i år beholder Bring pallplassen i bransjemålingen til Sustainable Brand Index™ 2025.

En kvinne som signerer på mobiltelefonen til en Bring-sjåfør

Onsdag 12. mars kom resultatene for Sustainable Brand Index™ 2025. Dette er Europas største merkevarestudie på bærekraft.

I Norge er studien basert på innsikt fra rundt 10.000 norske forbrukere. Svarene fra forbrukerne forklarer hvordan 279 merkevarer i ulike bransjer blir oppfattet i forbindelse med bærekraft, både med tanke på miljø og samfunnsansvar.

En god nummer to

I årets måling kommer Bring nok en gang på andreplass i pakke- og logistikkbransjen.

På tvers av alle bransjer, havner Bring i år på 31. plass av totalt 279. Med det rykker vi opp åtte plasser fra året før.

– Tillit hos våre kunder er viktig, og bærekraft er en del av dette. SBI-resultatene viser at vi oppfattes som en aktør som tar ansvar utover det å levere gode tjenester. Dette jobber vi for hver dag, og anerkjennelsen gir oss ekstra motivasjon fremover, sier Colin Campbell, direktør for bærekraft i Posten Bring as.

Elsykkel

Arbeid med reduksjon av C02-utslipp

I Posten Bring jobber vi aktivt med å redusere vårt eget utslipp. Under kan du lese om noen av resultatene vi har oppnådd så langt.

  • Vi har satt stopp for bestilling av dieseldrevne varebiler.
  • Vi har startet omstillingen av lastebiler og har over 140 elektriske lastebiler i drift og flere i bestilling.
  • Totalt har vi over 3200 kjøretøy på fossilfrie energikilder.
  • I 2024 hadde Posten Bring 56 prosent kjøretøy på fossilfrie energikilder. I 2025 er målet 66 prosent.
Bring sine elbiler er markert med teksten «100 % elektrisk – naturligvis»

Europas største merkevarestudie om bærekraft

Sustainable Brand Index (SBI) er en studie som måler og analyserer hvordan bærekraft påvirker merkevarebygging, kommunikasjon og forretningsutvikling. Ved hjelp av mer enn 80 000 forbrukere i åtte land måler og analyserer studien over 1600 merker og over 35 næringer i forbindelse med bærekraft. Det gjør den til Europas største uavhengige merkevarestudie om bærekraft.