Martin og Eirik i Ernö: DM'er vi liker

DM er gøy fordi det er en kanal med ekstremt mange muligheter, som i tillegg sørger for at at ideen din leveres personlig på døra eller i postkassen til dem det gjelder.

Martin og Eirik i Ernö

Det som kjennetegner de beste DM’ene er at de er morsomme å lage – og morsomme å få. Reklamehistorien er full av DM’er vi gjerne skulle laget selv. Her er tre av dem:

Pizza-esker fra The Economist. Kampanje laget av BBDO, New York mot collegestudenter i Philadelphia.

Pizzautsalg i nærheten av de største collegene ble utstyrt med Economist-pizzaesker. Eskene relaterte pizzaspising til global politikk og økonomi på smart Economist-vis, med utgangspunkt i konseptet ”Get a world view”.

Byrå: BBDO New York

the economist pizza box

 

Tilbring sommeren på forsiden av Playboy.

Siden vi begge er gutter og det er sommer, så tar vi med denne.

Byrå: Grey Argentina

playboy

 

Hvor ble det av sveisen? 

Siden vi begge kun har et vagt minne om den fyldige panneluggen, så tar vi med denne. DM for hårmiddel som lover å tviholde på hårstråene.

Byrå: JWT Hong Kong

Pantogar---Memo-Pad

 

Del artikkel