Tekstforfatter og kreativ leder Øystein Halvorsen og AD Karin Lund har evnen til å komme opp med gode idéer. Så da er det vel ikke noen overraskelse at de er flinke til å komme opp med inspirerende DM-er også?
Her kommer et par DM-jobber vi liker. De har ikke nødvendigvis vært innom en postkasse, men vi har i alle fall forsøkt å begrense oss til jobber som inneholder et fysisk element.
Den første er en helt fantastisk jobb som akkurat nå går sin seiersgang mellom diverse reklamekonkurranser. Her har man brukt passet til turistene som DM-kanal. En idé som sikkert kunne vært laget i 1975, men som ingen kom på før i 2017/2018. Kudos.
Som det andre eksempelet på en fysisk, norsk jobb hadde vi egentlig tenkt å nevne jobben til Bold Reklamebyrå for DN (boksåpneren), men så at Sigurd Solberg & Kristoffer Reppen allerede hadde tatt den med. Så i all beskjedenhet nevner vi en jobb som vi lagde sammen med Lars Joachim Grimstad og Egil Pay for ti år siden: En DM for Volkswagen med fokus på Adaptive Cruise Control som gjør at din bil automatisk holder avstand til bilen foran. DM´en var inspirert av Brio-togene, bortsett fra at vi hadde plasserte magnetene slik at de dyttet kjøretøyene fra hverandre.