Hva er en integrasjonsløsning

Hva er en integrasjonsløsning?

En integrasjonsløsning knytter sammen ulike systemer og applikasjoner. Den gjør det mulig å dele data på en sømløs måte, og automatisere informasjonsflyten.

Illustrasjon som viser to laptoper som snakker med hverandre.

 

Integrasjonsløsninger muliggjør smarte og automatiserte måter å la ulike bedriftssystemer kommunisere med hverandre. Det sikrer også en større og raskere informasjonsflyt. Integrasjoner kan redusere dine kostnader ved at manuelle, og kanskje tidkrevende, arbeidsoppgaver blir automatisert.

Slik integrerer du mot våre systemer

Det finnes tre ulike måter å kommunisere med Bring sine systemer: API, EDI og via Mybring.

Vi har ulike integrasjonsløsninger tilpasset forskjellige behov: innholdstjenester - som du typisk bruker inn mot din nettbutikk for å støtte valg om frakt - og booking-løsninger for hvordan du bestiller frakt hos oss. Hva du skal velge, betinges kanskje av størrelsen på bedriften, digital modenhet og hvilke systemer som benyttes. 

Liten bedrift eller i oppstartsfasen

Er du en liten bedrift, eller nystartet med opptil fem bestillinger om dagen, kan en god start være å bestille våre tjenester via Mybring. Det innebærer at du manuelt må taste inn leveringsinformasjon om pakkene du skal sende for å melde de inn til Posten og Bring. Det er også mulig å laste opp en excelfil.

Etter hvert som du vokser, og bestillingene øker, kan du også integrere dine systemer med Mybring med hjelp av våre API-er.

Etablert bedrift 

Har bedriften din flere daglige vareutsendelser, bør du integrere din bedrift med våre systemer. Det gjør du enkelt via enten API eller EDI, som sikrer effektiv kommunikasjon mellom våre datasystemer og maskiner, når din bedrift mottar en ordre.

Her er de ulike integrasjonsløsningene vi tilbyr

API

API (Application Programming Interface) gir deg kommunikasjon i sanntid. 

Med API finnes det ulike tjenester du kan implementere i systemet ditt, som også vil gjøres synlig for dine kunder. Disse tjenestene kan håndteres for seg selv, eller sammen med EDI-booking eller booking-API.

Her ser du hvilke API-er vi tilbyr.

EDI

EDI (Electronic Data Interchange) oppdateres jevnlig i løpet av en dag. Det er en felles betegnelse som fungerer på tvers av systemer hos alle logistikkselskaper.

EDI forutsetter at du har et enkelt dataprogram tilgjengelig for merking, generering og oversendelse av sendingsinformasjon.

Les mer om EDI hvilke EDI-leverandører vi samarbeider med.

Mybring

Mybring er vårt digitale selvbetjeningsverktøy for bedrifter – laget for å forenkle din bedrifts logistikkhverdag.

Her kan du bestille både levering og henting, spore sendinger og få tillgang til en rekke rapporter, og kommunisere direkte med kundeservice. Du kan  også koble opp dine systemer mot Mybring.

Les mer om Mybring, og hvordan du tar det i bruk.

Til utviklere

Har du egen utvikler, eller leier utviklerkompetanse? Du finner all informasjon som trengs for å integrere med våre systemer på vår Developer site.

Teknisk informasjon