Jæren Kabelnett's strategi for å gjenvinne tapte kunder

Oppnådde gode resultater gjennom å fokusere på gode kundedata og attraktive tilbud.

Jæren Kabelnett, en ledende lokal leverandør av TV og internett tjenester på Jæren, gjennomførte en målrettet kampanje for å vinne tilbake tapte kunder, samt tiltrekke seg nye. Gjennom å fokusere på nøyaktige kundedata og attraktive tilbud oppnådde de lovende resultater.

Jæren Kabelnett dekker områdene Klepp, Time og Nærbø. De tilbyr et bredt spekter av tjenester, inkludert lynraskt bedbånd, omfattende TV-pakker og populære strømmetjenester. Jæren Kabelnett er kjent for sin personlige service, konkurransedyktige priser og ekspertise innen trådløst nettverk.

Gjennom årene hadde Jæren Kabelnett identifisert omtrendt 1.000 tapte kunder. Tiden var inne for å vinne tilbake flest mulig av disse, samt tiltrekke seg nye kunder fra de aktuelle områdene. For å sikre at kundedataene var oppdatert, gjennomførte Data Factory en grundig adressevask. De utførte også en dødevask for å unngå å kontakte avdøde personer. Etter denne prosessen og en sjekk mot reservasjonsregisteret, satt de igjen med 750 kvalifiserte prospekter.

For å vinne tilbake kundene sendte de ut et personlig brev med et tidsbegrenset tilbud på bredbåndstjenester som adressert reklame i postkassen.

Det store spørsmålet er alltid om kampanjen ga resultater. Selv om Jæren Kabelnett ikke hadde konkrete responstall å vise til, bekreftet de at kampanjen ga god respons. Basert på den gode erfaringen planla de lignende kampanjer fremover.