Administrasjon - Slik gir og endrer du brukertilganger i Mybring

Slik gir og endrer du brukertilganger i Mybring

Som administrator for et kundenummer kan du enkelt gi tilgang til brukere - enten direkte eller på forespørsel fra brukeren.

En laptop, en notatblokk, en mobiltelefon og et glass med drikke på et trebord.

Gi tilgang på forespørsel

Hvis du som administrator logger inn og det er bedt om tilganger til et av dine kundenummer, vil antall forespørsler vises i «Administrasjon» på forsiden av Mybring. For å behandle disse, gjør følgende:

  1. Klikk "Administrasjon".
  2. Klikk "Gå til brukeradministrasjon for å se forespørslene"-linken i meldingsboksen øverst på siden.
  3. Klikk "Behandle forespørsel".
  4. Velg "Avvis" eller "Godkjenn".

Gi tilgang direkte, eller endre tilganger

Hvis en bruker trenger en tilgang men ikke har søkt om den i Mybring, kan du som administrator endre brukertilgangen direkte:

  1. Klikk "Administrasjon" og velg "Brukeradministrasjon".
  2. Klikk på brukeren du vil endre tilgang for.
  3. Klikk på linjen med kundenummeret du ønsker å endre tilgang til.
  4. Huk av på de forskjellige tilgangene du vil gi brukeren. NB: Husk at en administrator kan gi seg selv alle rettigheter.
  5. Klikk "Lagre rettigheter".

Om du er administrator for flere kundenummer kan du også gi brukeren tilgang til de andre kundenummerne ved å velge "Legg til et kundenummer" under "Tilganger og rettigheter".