Lagerløsninger

Når vi tar oss av lageret ditt optimaliserer vi flyten, øker effektiviteten og senker kostnader. Du får vår ekspertise innen mottak, lagring, plukk og pakk, og bedriften din kan fokusere på oppgaver som skaper vekst.

En Bring-ansatt på et lager
Publisert 12.01.2021

Vi hjelper deg med å forenkle og forbedre logistikken og øke din konkurransedyktighet. En viktig del av å bli lønnsom er å raskt få omvandlet ordrene til penger inn på konto. Med høy effektivitet tar vi hånd om varene fra de ankommer lageret, til de plukkes, pakkes og står klare til å leveres til dine kunder.

Gode lagerløsninger bidrar til økt lønnsomhet. La oss vise deg hvordan!

Våre lagertjenester gir deg tryggheten av å ha eksperter i ryggen som hjelper deg. Du slipper å tenke på lagerlokaler, sikkerhet, dyre investeringer i maskiner, bemanning og IT-systemer.

Effektiv vareflyt

På våre lager tar vi stolthet i å utføre en så effektiv vareflyt med så høy kvalitet som mulig. Vi jobber aktivt med dine leverandører for å få god flyt inn på lageret og en optimal verdikjede. Gjennom gode prosesser minimeres plassbehov, og våre plukk- og pakkprosesser optimaliseres fortløpende.

Kompetente medarbeidere

Våre driftsmedarbeidere er den viktigste nøkkelen for en optimal vareflyt. Daglige driftsmøter, kontinuerlig kompetanseheving og høye mål sikrer god og stabil kvalitet. Du som driftskunde får en driftsavtale med høy plukkpresisjon, leverings- og mottakskvalitet. Gjennom våre lagerløsninger får du tilgang til gode innkjøpsbetingelser og fleksibel bemanning. Størrelsen på varebeholdningen varierer for de fleste. Vi gjør dine faste kostnader om til variable, og du betaler kun for den plassen og tiden du bruker.

Digital integrasjonsplattform

Vi investerer løpende i den nyeste teknologien, og setter det sammen i en helhetsløsning for bedrifter og nettbutikker. Det sikrer minst mulig administrasjon for alle parter, og automatisk og korrekt overføring av informasjon, innkjøps- og salgsordrer. 

Vi bruker Microsoft Biztalk for integrasjonsløsninger, og for sømløs integrasjon for nettbutikkene samarbeider vi også med Tiqqe (Amazon Web Services).
 

FAQ - Hva betyr alle fremmedord?

Her forklarer vi de vangliste begrepene, slik at du enklere kan navigere på sidene. Det kan være vanskelig å forstå de ulike begrepene innen lager- og logistikkfeltet. Mange er låneord fra engelsk, og ikke alltid selvforklarende. Ofte flyter de også litt inn i hverandre.

  • 3PL er rett og slett en forkortelse av tredjepartslogistikk. Det er en overgripende forklaring på hva en tredjepart gjør for en bedrift med et logistikkbehov. En bedrift kan velge å la en spesialisert aktør håndtere hele eller deler av logistikken. Generelt sett indikerer 3PL som minimum mottak av varer og lagring av disse. Veldig ofte inngår også plukk, pakk og returhåndtering.

  • 4PL står for fjerdepartslogistikk, og er et begrep som blir brukt i forskjellige sammenhenger. Det handler som oftest om en aktør som håndterer informasjonsflyt. Flyten går ikke bare mellom kunden og lageret, men også mellom andre aktører som leverandører, distributører og ulike 3PL'er. 

    En 4PL-løsning fungerer via en plattform som utveksler informasjon, i noen sammenheng kalt "Control Tower". Et vanlig eksempel på 4PL-tjeneste er å tilby innkjøp av distribusjonstjenester fra flere forskjellige aktører.

  • Fulfilment er i mange sammenhenger et direkte synonym til tredjepartslogistikk, men som regel pleier det å inngå flere tjenester. Fulfilment sikter til mer av en helhetsløsning. I tillegg til tjenestene nevnt under 3PL, er også distribusjon og en rad tilleggstjenester inkludert. Fulfilment er også et vanligere ord å bruke når målgruppen er nettbutikker.

  • Shelfless er navnet på vår egen fulfilment-løsning. Navnet kommer fra engelske shelfless som betyr hylleløs. Og akkurat det er kjernen i vår løsning. Du trenger ikke å ha egne lagerhyller fulle av varer for å drive en effektiv nettbutikk. 

    I Shelfless tar vi oss av mottaket av varer fra dine leverandører, vi lagrer varene for deg og plukker og pakker når bestillingene kommer inn i nettbutikken. Ordrestopp er sent - helt frem til kl. 21.00 kan ordrer tikke inn, og bli behandlet. Det betyr at ledetiden fra klikk til levering er veldig kort. Shelfless bygger på direkteintegrasjon mellom systemer og skybasert dataflyt. Les mer om Shelfless her.

  • Outsourcing er et engelskt begrep som kan defineres som at en bedrift kjøper hele eller deler av sine forretningsbehov fra en annen aktør. Outsourcing av logistikkfunksjoner som f.eks. lager blir da synonymt med tredjepartslogistikk.

Våre ulike lagre

Uansett hvor du befinner deg og hva du trenger å lagre, kan vi tilby deg en lagerløsning tilpasset ditt behov.

Romtemperert lager

Du kan lagre at fra minste kolli til større partier. Lagerløsningen passer for deg som ikke trenger at varene skal holde en viss temperatur. Du kan utvide løsningen med allsidige tilleggstjenester - alt etter ditt behov.

Sted Adresse Postnummer Telefon
Bergen (Midtun) Sandbrekkevegen 81 5225 Nesttun 04053
Drammen Terminalen 4 3414 Lierstranda 04053
Fredrikstad
(flere lokasjoner)
Øraveien 25, lagerhall 6 1630 Fredrikstad 41 53 59 00
Haugesund Stølsmyr 10 5542 Karmsund 52 73 36 34
Oslo
(flere lokasjoner)
Gneisveien 18, Postboks 134
(hovedkontor)
2021 Skedsmokorset 04053
Tromsø
(flere lokasjoner)
Terminalgata 42 9019 Tromsø 04053
Trondheim (Tiller) Torgårdstrøa 18 7093 Tiller 04053
Ålesund Digernes Næringspark 6260 Skodje 04053

Tollager A

Ønsker bedriften din å lagre ufortollet gods, kan varene ligge ufortollet på våre tollagre inntil de tas ut, eller overføres til ordinært lager for videre håndtering. Hvis ønskelig, kan vi kontrollere at godset stemmer overens med pakkseddel og fraktdokumenter.