Bestem hvordan sendingene skal behandles - servicegrader
Du kan velge hva vi skal gjøre med feiladresserte sendinger.
Du får en tilbake en fil med oversikt over feiladresserte sendinger med ny adresse eller returårsak. For servicegrad 3 får du bare oversikt over hvilke sendinger som var feil adressert og dermed ble makulert.
Oversikt over servicegradene:
Service-grad
Søk etter ny adresse
Ettersending varig omadressering
Dersom ny adresse finnes i søk
Ny adr. på fil
Dersom ingen ny adr. finnes i søk
Retur-årsak på fil
0
Ja
Ja
Sending fremsendes
Ja
Sending i retur til avsender
Ja
1
Ja
Ja
Sending fremsendes
Ja
Sending makuleres
Ja
2
Ja
Nei Sending makuleres
Ja
Sending makuleres
Ja
3
Nei Sending makuleres
Nei Sending makuleres
Nei
Ja
Strekkode
Alle EA-sendinger må ha en unik strekkode. Strekkoden kan inneholde maks 20 posisjoner og skal ha følgende oppbygging:
Posisjon 1: Første siffer skal alltid være tallet 2..
Posisjon 2-5: Ditt EA-avtalenummer (4 siffer). Det får du ved registrering.
Posisjon 6: Angir servicegraden som du har valgt.
Posisjon 7: Alltid tallet 0
Posisjon 8-20: For KID-felt med inntil 13 posisjoner som du kan benytte for å identifisere sendingen.