Personvernvilkår for Brevpakke Utland
Dette dokumentet beskriver hvordan Posten (heretter «vi») behandler dine personopplysninger ved bestilling av Brevpakke Utland.
I tillegg til denne personvernerklæringen gjelder Posten konsernets generelle personvernerklæring. Der kan du lese mer om blant annet dine rettigheter, og hvordan du kan komme i kontakt med oss for å utøve rettighetene dine, hvis du har spørsmål, eller ønsker å klage på vår behandling av personopplysningene dine.
Behandlingsansvarlig for behandling av personopplysninger er Posten Norge AS, organisasjonsnummer 984 661 185, Biskop Gunnerus’ Gate 14 A, 0185 Oslo.
1. Hvilke personopplysninger vi behandler og for hvilke formål
Brevpakke Utland kan kun bestilles på nett og du må minimum oppgi avsenders og mottakers navn, adresse og telefonnummer. E-post og eventuelt IOSS nr. er også ønskelig. Avsenders og mottakers navn og adresse vil fremgå på adressekortet, denne vil også benyttes hvis sendingen må returneres.
Hvis du oppgir e-postadresse benyttes den til å sende deg kvittering når bestillingen er gjennomført.
Betalingsinformasjonen som registreres benyttes til å ta betalt for tjenesten.
Informasjon angitt på adressekortet:
- Avsender/mottaker: E-post/Tlf.nr.: Sent via EDI
- Avsender: IOSS nr oppgis som.: VAT Prepaid
2. Lagringstid
Personopplysninger og sendingsdata uten at fortolling er foretatt er 26 mnd., samme som hos Europeiske Postale Systemløsninger (IPC). Opplysninger gitt i forbindelse med fortolling oppbevares hos Posten Norge AS i 5 år.
3. Spørsmål og klager
Dersom du har spørsmål om vår behandling av dine personopplysninger, er du velkommen til å ta kontakt med vårt personvernombud: personvernombud@posten.no
Dersom du mener at vår behandling av personopplysninger ikke stemmer med det vi har beskrevet her, eller at vi på andre ikke etterlever kravene i personvernlovgivningen, vil vi gjerne at du tar kontakt med oss. Du kan også klage til Datatilsynet. Du finner kontaktinformasjon til Datatilsynet på deres nettsider: www.datatilsynet.no.