Avanserer på Ipsos omdømmeliste

Avanserer på Ipsos' omdømmeliste

Bring gjør et kraftig byks på Ipsos’ profilundersøkelse 2020, og klatrer hele 15 plasser på listen til en 20. plass.

En Bring-bil på vei opp en bakke med utsikt over en by og fjord i bakgrunnen

Hvert år gjennomfører analyseselskapet Ipsos undersøkelsen «Profil store norske bedrifter», hvor de måler nordmenns holdninger til norske bedrifter. I årets undersøkelse har de hatt omdømmet til 108 bedrifter under lupen.

Boost for Bring

I årets undersøkelse svarte 66 % av respondentene at de har et godt inntrykk av Bring, mot 56% i fjor. Det gir Bring en 20. plass på listen, en god forbedring mot 35. plass i 2019.

– Dette er en svært gledelig fremgang. Resultatene viser at vi har lyktes godt med å utvikle og fornye Bring til nye kundebehov. Omdømme handler om tillit – og tillit er avgjørende for å lykkes. Omdømme handler om alt vi gjør i alle deler av virksomheten, sier konsernsjef Tone Wille.

En periode med mye endring

Undersøkelsene ble gjennomført mellom april og juni i år, en periode som var preget av store endringer i samfunnet generelt med Covid 19-pandemien.

Under koronapandemien har det blitt ekstra tydelig hvor viktig våre tjenester er for samfunnet og folk flest.

Tone Wille, konsernsjef i Posten og Bring

-Det at vi nå ligger i norgestoppen blant de mest innovative selskapene, og de folk har best inntrykk av, viser at vi har gjort mye riktig.

Vinner blant de unge

Bring utmerker seg spesielt med fremgang innen kategoriene «Samfunnsansvar og moral» og «Miljøbevissthet». I tillegg er det stor forbedring hos respondentene i målgruppen under 25 år.

– Det er viktig å ta med seg de positive tilbakemeldingene. Jeg er stolt av menneskene i hele organisasjonen som hver dag står på for å levere – og gjøre hverdagen enklere for våre kunder, avslutter Wille.