sjarmen utenfor skjermen med maren og marte

Sjarmen utenfor skjermen med Maren og Marte

I denne episoden av «Sjarmen utenfor skjermen» illustreres det hvordan den fysiske kommunikasjonen fortsatt spiller en viktig rolle i markedsføringsstrategien til bedrifter.

Maren og Marte sitter i studio og prater

DM og kundeaviser gir fortsatt muligheten til å nå ut til målgruppen på en personlig og taktil måte som digitale kanaler ikke kan erstatte.

Hør, se og les mer om hva Maren Augestad fra Wavemaker og Marte Skilhagen fra PHD Media har å si om tematikken.

Har ikke funnet erstatteren enda

Vi har ikke funnet noen kanaler som har klart å erstatte kundeavisen enda sier Maren.

DM gir kundene en mulighet til å kartlegge media alternativene sine på helt spesiell måte. Innen FMCG-kategorien og også i Retail er kundeavisen fortsatt den viktigste kilden til informasjon for veldig mange. Spesielt når de skal handle og bestemme seg for produkter. Det hjelper jo også at dette er en media kanal hvor målgruppen har takket ja til å motta kommunikasjon ifra.

Maren Augestad

På lag med det digitale

Sammen med COOP Prix skulle vi lansere en medlemskampanje for mensprodukter hvor vi ønsket å være mer personlige forteller Marte.

Denne skulle være rettet mot unge kvinner som nesten utelukkende finnes i digitale kanaler. Et element i denne kampanjen var å sende dem et personlig brev om kampanjen. Løsningen ble å hente medlemsdata på hvilke kunder som hadde kjøpt disse produktene tidligere og sende de et brev for å fortelle om lanseringen av 25% rabatten for disse medlemsproduktene.

Marte Skilhagen

Se hele episoden av «Sjarmen utenfor Skjermen» med Maren og Marte under og lær av deres erfaringer med DM som mediekanal og hvilke unike fordeler den kan ha for deg som annonsør eller medierådgiver.

Maren og Marte sitter i studio og prater