Rapporter - Slik unngår du returer med "Ikke hentet på utleveringssted"-rapporten i Mybring

Slik unngår du returer med "Ikke hentet på utleveringssted"-rapporten i Mybring

Med rapporten "Ikke hentet på utleveringssted" holder du enkelt oversikt over hvilke sendinger som har ligget lenge på utleveringssted slik at du kan følge opp mottakerne selv og dermed unngå returkostnader og tapte inntekter. Rapporten er tilgjengelig for norske og nordiske pakketjenester.

En laptop, en notatblokk, en mobiltelefon og et glass med drikke på et trebord.

Når en sending har ligget 2 uker på utleveringssted uten å bli hentet, sendes den tilbake til deg som avsender (merk: sendinger til pakkeautomat I Finland har 1 uke liggetid). Dette fører til at: 

  • Du påføres en returkostnad 
  • Du potensielt mister potensielt inntekter fra salget 

Mottakere får flere varslinger fra Posten/Bring om å hente sendingen som ligger på utleveringsstedet. Med rapporten "Ikke hentet på utleveringssted" får du i tillegg mulighet til å følge opp mottakerne selv. Merk at liggetiden i juli og desember er noe lenger enn 2 uker. 

Ta ut rapporten "Ikke hentet på utleveringssted" 

  1. Klikk "Rapporter" og velg "Ny rapport".  
  2. Velg kundenummeret og eller kundenummergruppen du ønsker å ta ut rapporten for. 
  3. Under "Status", velg "Ikke hentet på utleveringssted". Spesifiser perioden du ønsker å ta ut rapporten for, og klikk "Lag rapport".  
  4. Du ser nå rapporten. Tilpass hvilken informasjon du vil ha med gjennom å legge til og fjerne kolonner under "Endre kolonner". Kolonnen "Hentekode" kan være lur å ha med i denne rapporten hvis du skal påminne mottakerne. 
  5. Hvis du ønsker å laste ned rapporten, klikk "Last ned" øverst til høyre i tabellen og velg ønsket format (PFD, Excel, XML eller komprimert XML-fil (zip)).  
  6. Hvis du ønsker å søke og filtrere i rapporten du ser på skjermen, trykk "Vis søk". Du får nå opp et søkefelt for hver kolonne i rapporten.  Angi søkeverdi i ønsket felt, og klikk "Søk".