Dashboardet er førstesiden når du åpner Warehousing. Det er delt inn i 5 seksjoner (oversikt, økonomi, kvalitet, lagerbeholdning og avvik) der vi ønsker å gi deg en nyttig oversikt over hvordan trafikken er inn og ut av lageret vårt, samt det som skjer fortløpende med lagerbeholdningen.
Oversikt
Oversikten viser antall aktive ordre, og lar deg klikke deg til filtrerte salgsordrelister for de forskjellige statusene dersom du vil se detaljert info. Om du bruker Bring som transportør, viser vi også statuser hele veien til dine kunder.
Dette betyr statusene i oversikten:
- Ny
Antall ordre vi har mottatt, men ikke startet på enda
- I arbeid
Antall ordre som er plassert på en plukkliste eller som plukkes
- Plukket
Antall ordre som er plukket og klargjøres for sending
- Fullført på lager i dag
Antall ordre vi har overlatt til transport i dag
- Kansellert i dag
Antall ordre som er kansellert i dag
- Restordre
Antall ordre som er bestilling på et produkt som er midlertidig utsolgt/ikke tilgjengelig på lager
- Sendt
Antall ordre som er hentet av Posten / Bring for transport til din kunde
- På hentested
Antall ordre som venter på henting av dine kunder
- Levert i dag
Antall ordre som er levert ut til dine kunder i dag
- Returnert
Ordre som er returnert til avsender eller er tilbakekalt
- Avvik
Ordrer sendt med Bring med avvik under frakt
I tillegg til en oversikt over dine salgsordrer, får du også:
- Kundeservice
Oversikt over antall saker som er hos kundeservice med tilhørende status
- Ukentlig rapport
Ordre fullført av lageret de siste syv dagene
- Innkjøpsordre
Se og åpne dine siste innkjøpsordrer for å se detaljer
- Nyheter
Her deler vi nyheter og informasjon om ny funksjonalitet, forbedringer og endringer
- Ordreflyt
Visuell oversikt over ordreflyt av salgsordre i dag, i går og siste 30 dager
- Topp 10 solgte artikler per måned
Visuell oversikt over salgsstatistikk filtrert på topp 10 solgte artikler per måned som kan filtreres på produktkategori.
Økonomi
Økonomi-fanen viser dagens lagerverdi* og lagerverdi per produktkategori, lagerverdi over tid, og lagerkostnader som regner ut kostnad per salgsordre per måned. Ved å klikke på de forskjellige månedene får du se nøkkeltallene og får også en lenke til de aktuelle fakturaene som er sendt denne måneden.
*Lagerverdi beregnes ut fra lagerbeholdning og innkjøpspris, se egen artikkel for å enkelt oppdatere kategori og lagerverdi.
Kvalitet
Kvalitetsfanen viser nøkkeltall knyttet til avtalekvalitet.
Den første boksen viser "Ordrelinjer plukket riktig". Ved å klikke på de forskjellige månedene får du opp detaljer for den aktuelle måneden i form av antall ordre, antall plukkfeil og andel uten plukkfeil. I tillegg får du opp en liste over dine kundeservicesaker med plukkfeil knyttet opp mot ordrenummer.
Lagerbeholdning
For bedre lagerstyring, har vi kommet med en ny fane for å gi deg bedre innsikt i:
- Utløpte artikler
- Snart utløpte artikler
- Utsolgte artikler siste 7 og 30 dager
Disse innsiktene hjelper å filtrere lagerbeholdningen din slik at du kan få oversikt og kontroll, spore hendelser og iverksette nødvendige tiltak ved behov.
Avvik
Avviksfanen viser notifikasjoner om ulike avvik som har oppstått.
Når du har en salgsordre eller innkjøpsordre med avvik så får du notifikasjon på disse ordrene slik at du kan følge opp og eventuelt informere kundene eller leverandørene dine. Du kan også rette opp feil eller gjøre tiltak så effektivt som mulig.
Avviksfanen viser følgende avvik som kan oppstå:
- Ordre med transportavvik
Ordre med transportvalg som ikke samsvarer med kundeavtalen eller som mangler transportselskap/-tjeneste
- Ordre med fraktavvik
Ordrer sendt med Bring med avvik under frakt
- Ordre med returnert sending
Ordre som er returnert til avsender eller er tilbakekalt
- Innkjøpsordre med avvik i antall
Lukkede innkjøpsordrer på varelageret med avvik
- Ordre med plukkfeil
Opprettede kundeservicesaker med plukkfeil
- Minimum lagernivå nådd
Artikler som er under minste lagernivå
Du kan enkelt abonnere på notifikasjoner og få daglig oppdatering på epost med de ulike avvikene og antall avvik som er oppstått.
Dersom du ønsker å fjerne et avvik så kan du krysse ut eller fjerne alle. Avviket som krysses ut logges på salgsordre eller innkjøpsordre, slik at du kan enkelt se hvilken bruker som har behandlet/fjernet avviket.