Senk kostnadene knyttet til lager og logistikk med Shelfless
Ønsker du å frigi mer tid til vekst for bedriften? Flytter du lageret til Shelfless slipper du å sette av tid til plukk og pakk, samtidig som du kan oppnå en langt bedre kostnadskontroll.
Publisert06.03.2024
Har du tenkt over at du kanskje betaler for lagerplass som ikke er i bruk?
Noen ganger er det tydelig hvor mye plass det er behov for, men andre ganger er ikke det tilfelle. Det som derimot er sikkert, er at mange blir ofte overrasket over hvor liten plass de egentlig trenger når de flytter lageret til Shelfless.
Betal for plassen du trenger og ikke mer
Shelfless er en lagerløsning fra Bring som baserer seg på at du som kunde kun betaler for plassen du bruker og tjenestene du ønsker.
Kostnadene knyttet til lageret er variable, og du står fritt til å skalere både opp og ned.
Skulle du plutselig gå fra å trenge mer eller mindre plass, justeres kostnadene dine fortløpende.
Vi jobber også kontinuerlig med optimalisering av lagringsplassen din, slik at du ikke tar opp mer plass enn nødvendig, og varene behandles så effektivt som mulig.
Dra nytte av data fra Shelfless
- Med et fullintegrert system sitter vi på innsikt som kan gi en bedre oversikt over hvilke områder som kan bli gjort mer kostnadseffektive - fra klikk til leveranse, forteller Stefan Einarsson, Daglig leder for Shelfless Norge.
Rikelig med data fra Shelfless kan blant annet brukes til å se på bedre alternativer innen frakt, og å finne måter som kan redusere kostnader knyttet til innkjøp, lagring, pakking og utsendelse.
Med tilgang på store mengder data kan også AI levere prognoser for driften og forutse ordre samt sikre riktig emballasjetype før ordren starter, noe som legger til rette for en langt smidigere ordrehåndtering.
- Vi er ikke bare et lager. Ser vi at “her kan de spare penger”, eller “her er det potensial for å gå inn i et nytt marked”, så sitter vi ikke bare stille – vi sier ifra, og hjelper kundene våre å finne frem til de beste løsningene, fortsetter Stefan.
Det mange ikke vet er at Shelfless, til tross for at det er et relativt nytt varemerke, har mer enn 60 års erfaring med tredjepartslogistikk bak seg.
Spesielt med tanke på investeringskostnadene knyttet til moderne lagerløsninger, kan du som bedrift spare mye på å bruke Shelfless. Dette er en lagerløsning som allerede er godt forankret, og som benytter teknologi i verdensklasse . For ikke å nevne, slipper du å sette deg inn i hvordan alt fungerer og hvordan det skal samhandle – den delen kan vi!
God onboarding er nøkkelen til suksess
For å sikre en enkel og smidig onboarding, har vi allerede over 40 ferdige integrasjoner på plass for deg som kunde - uansett om det gjelder e-handelsplattformer, forretningssystemer eller andre viktige tjenester innenfor e-handelsøkosystemet.
Og ikke nok med det, vi har også et integrasjonsteam som bygger kundeunike løsninger om nødvendig. Vi kan tilby både en egenutviklet og en OTS (hyllevare) WMS-løsning for å kunne gi deg som kunde det absolutt beste utvalget av funksjoner som passer dine behov.
Raskere leveringer med Bring
Med hovedlageret vegg i vegg med Østlandsterminalen - Norges største og mest effektive postterminal - er det kort vei fra en vare er bestilt, til den er levert hos kunde.
Den beste helhetsløsningen får du ved å benytte Posten og Bring sine tjenester, men det er selvsagt rom for å bruke en valgfri transportør, og vi har avtaler med samtlige av de største leverandørene.
Ekspander bedriften
En ting er å holde styr på kostnadene knyttet til lager og logistikk innenlands, men hva med utlandet?
Shelfless har lagre i hele Norden, og benytter seg av samme system på tvers av landegrensene. I tillegg har vi faste samarbeidspartnere for internasjonale forsendelser. Hvis du ønsker, kan vi enkelt flytte beholdningen til en annen lokasjon og hjelpe deg med organisering mellom de ulike varehusene.
Og kanskje synes du returhåndtering på tvers av landegrenser er en hodepine? Også her har vi mange ulike løsninger som kan forenkle prosessen.
Men hvordan holder du kontroll på lageret?
Selv om du ikke håndterer lageret selv med Shelfless, har du likevel full kontroll.
Gjennom kundeportalen MyBring kan du følge med på lagerstatus, ledetider, kvalitet og mer - fra hjemme, i taxien, på hytta eller hvor nå enn du befinner deg.
Fra MyBring er det også mulig å interagere direkte med lageret, alt fra å endre ordre eller kommunisere rundt en spesifikk sak som er meldt inn.
- Flere kunder opplever å bli overrasket over at de får en bedre innsikt og kontroll etter de har valgt å outsource lageret, avslutter Stefan
Skreddersy for ditt behov
Benytter du deg av Shelfless velger du selv om du ønsker å outsource deler eller hele logistikkprosessen. Varene kommer direkte til vårt lager, og deretter kan du velge blant ulike løsninger for dine behov.
Høres det ut som Shelfless kan være en god løsning for deg? Vi forteller deg gjerne mer om vår alt-i-ett-løsning!