Retur pakke fra bedrift
Få flere fornøyde kunder - tilby enkel retur.
- Enkel returprosess for dine kunder
- Kunden får ferdig utfylt returetikett
- Retursendingen kan innleveres i en pakkeboks
For å få fornøyde kunder er det viktig med en god returordning. Her gjør du det enkelt for kunden ved at du legger ut for frakten.
Hva koster det?
Slik beregner du pris
Tjenesten koster det samme som Pakke til bedrift (med noen unntak).
Prisene øker med 2,9 % fra 01.12.2024.
Hva må du vite?
Tjenestens spesifikasjoner
For retur via pakkeboks (individuelle pakker):
- Maks vekt: Opptil 35 kg
- Maks mål: 50 x 44 x 59 cm
For retur via Post i Butikk (maksimalt fire pakker per forsendelse):
- Maks vekt: Opptil 35 kg
- Maks lengde: 240 cm
- Maks lengde + omkrets: 360 cm
Avviker pakken fra oven nevnte vekt og mål, vil det påløpe et tillegg i prisen fra 01.07.2024. Avviker pakken fra oven nevnte vekt og mål, vil det påløpe et tillegg i prisen fra 01.12.2024.
-
1
Dette gjør du
Bestill returtjenesten via EDI eller Mybring.
Print ut returadressekortet og legg ved når du sender varene.
Alternativt kan du sende kortet til kunden når returbehov oppstår.
-
2
Dette gjør bedriftskunden din
Kunden bestiller returen hos din bedrift og klistrer en returetikett på pakken. Vi henter pakken hos bedriften eller kunden leverer returen til Post i Butikk eller i en pakkeboks ved å bruke Posten appen, dersom den er av passende størrelse.
-
3
Under transport
Retursendingen har samme fremføringstid som tjenesten Pakke til Bedrift, og sendingen kan spores både av deg og avsender (kunden).
-
4
Mottak av retur
Pakken leveres på dør hos deg innen kl. 16:00, alternativt kan den også leveres til hentested. Vi leverer pakkereturer over hele Norge, der det er fremkommelig med bil.