Veien mot lave utslipp innen tungtransport
Posten og Bring skal redusere egne utslipp betydelig frem mot 2030 og har mål om nettonull-utslipp* for hele virksomheten innen 2040.
Publisert 30.03.2023
07.03.2024
Divisjon Internasjonal logistikk sin vei mot lavutslippstransport
- Vi bytter ut fossildrevende vare- og tjenestebiler, trucker og terminaldragere.
- Vi satser på lavutslipps transportkorridorer ved å kombinere tog og fossilfri kjøretøy.
- Vi stiller strengere krav og følger opp våre transportører.
- Vi jobber med parter på tvers av verdikjeden for å pilotere ny teknologi.
- Vi styrker intern kompetanse for å bistå våre kunder med det grønne skiftet.
- Vi jobber systematisk og målrettet med løsninger på tvers av enhetene i divisjonen for å redusere vårt klimaavtrykk i transport- og logistikkbransjen.
Les også
Hva betyr EUs mobilitetspakke for internasjonal transport?
Bring Internasjonal logistikk jobber med mange leverandører. Det gode samarbeidet kommer til å bli enda viktigere etter innføringen av nye rammevilkår i form av EUs nye mobilitetspakke.
Bring med gigantlast Norge på tvers
Fraktet 18 meter lang eksoskanal fra Rakkestad til Mongstad.
Slik har Bring blitt blant bransjens beste på bærekraft
Omstilling av bilparken og reduksjon av utslipp er to viktige grunner til at Bring holdt på andreplassen i bransjen i bærekraft-målingen Sustainable Brand Index™ 2023.