Velkommen til Nordnesbakken 4

Hvordan revitalisere en av Vestlandets mest innarbeidede merkevarer som et “hjem nummer to” for hele Bergens befolkning?

Hender som holder avis

Akvariet i Bergen opplevde at mange unngikk å investere i årskort på grunn av et feilinntrykk av at de er “bare fisker og pingviner”. Forståelig nok, for i dyrtid blir det dyrt med årskort på fisk minutt for minutt. Men destinasjonen har gjennom årene blitt så mye mer enn det. De arrangerer konserter, har byens beste takterrasse, kinosal, restaurant mm. Dette åpner opp for at man kan bruke Akvariet hele året, og for ulike typer besøk. Så hvordan revitalisere en av Vestlandets mest innarbeidede merkevarer som et “hjem nummer to” for hele Bergens befolkning?

Innsikt

Med årskort kan man være så mye på Akvariet at man nesten kan flytte inn. Dette gir ekstremt mye verdi for pengene, og gjør på mange måter destinasjonen om til byens hotteste leieobjekt. Derfor endret vi produktet fra årskort til årsleie og la hele Akvariet ut for leie (bokstavelig talt) med kampanjen “Velkommen til Nordnesbakken 4”. En kampanje som treffer en satt målgruppe fra nye vinkler. Ved bruke av uventet språk, overraskende kanaler og rause formater fikk vi både stoppeffekt og tid fra målgruppen, for å kunne snakke om mer enn overskrifter.

Apriil - Akvariet i Bergen One-pager-DM (1).png
Velkommen til Nordnesbakken 4

Løsningen

Med våre prospekter havnet vi direkte i postkassen, på stuebordet, på visninger og i innboksen – hos dem som allerede var interesserte i nabolaget. For folk som er på jakt etter bolig med mer enn ett soverom på Nordnes, er selvsagt også potensielle årskortkjøpere på Akvariet. Dermed ble visninger av leiligheter i området en unik mulighet til å snakke direkte til vår målgruppe. Lastet man ned et prospekt for relevante boliger, fikk man også et prospekt for Akvariet i innboksen. Dro man på visning på de samme leilighetene, delte meglerne ut våre prospekter direkte til dem som satte seg på interessentliste for budrunde. Og de som bestilte tradisjonelle prospekter for boliger, fikk også tilsendt ett for Akvariet i postkassen. Slik kunne barnefamilier som allerede var i modus for å bli kjent med nærområdet, fordype seg i alt Akvariet har å tilby.

Hender som holder avis