Avtalt levering (advisering)

Avtalt levering er en tilleggstjeneste som gir kundene dine mulighet å avtale et leveringstidspunkt som passer for mottak av leveransen. Tjenesten passer også fint for leveringer til adresser som ikke er betjent alle timer i arbeidstiden.

Bringbud leverer pakker på pall

Tjenesten innebærer at Bring kontakter mottaker ved ankomst på utkjøringsterminal for å avtale levering. Levering vil bli avtalt mellom mottaker og lokal utkjøringsterminal. Avtalen kan avvike fra normal veiledende framføringstid og inngår ikke i kvalitetsrapportering. Sjåføren vil også kontakte mottaker ca 30-60 minutter før leveransen skjer.  

Følgende gjelder for Avtalt levering:

  • At tjenesten bestilles via EDI og faktureres fraktbetaler.
  • At forhåndsmeldt EDI inneholder korrekt mottakerinformasjon. Det stilles også krav til mobilnummer ved bestilling.  

Lagerleie vil bli fakturert fraktbetaler fra og med tredje (3) virkedag dersom levering er avtalt så langt fram i tid. Utenfor sentrumsnære strøk løper lagerleie fra og med femte (5) virkedag.

Antall leveringsforsøk

Bring vil forsøke å ta kontakt med mottaker 3 ganger for å avtale levering. Deretter vil godset sendes i retur etter 7 dager dersom kontakt ikke er oppnådd.

Avtalt levering med mottaker kan også utføres og vil bli fakturert fraktbetaler dersom følgende gjelder:

  • Ubetjent gateadresse, som for eksempel enkeltpersonsforetak, byggeplass, gårdsbruk, eller tilsvarende steder der det ikke er fast bemanning eller varemottak mellom kl. 08:00-16:00
  • Sendinger der vi må oppnå kontakt med mottaker for å nærmere avtale levering slik at  flere leveringsforsøk eller manglende levering kan unngås.

Avtalt levering kan kombineres med følgende tjenester: