Retur pakke i postkassen
Fin returløsning for deg som ønsker å tilby dine kunder en enkel og smidig returmulighet fra egen postkasse.
- Enkel retur for dine kunder - gir positiv handleopplevelse
- Enkel bestilling av retur i Mybring
Enkel returtjeneste for små pakker av ulik vekt og størrelse. Pakken kan returneres via kundens egen postkasse, eller via vanlig innleveringssted. Retursendingen er sporbar.
Hva koster det?
Slik beregner du pris
For Pakke i postkassen trenger du ikke å beregne pris, da tjenesten er satt opp med en fast pris for frakt. Pristillegg tilkommer ved opphenting. Innlevering på postkontor eller Post i butikk gir ikke noe pristillegg.
I Mybring får du enkelt oversikt over returer som er bestilt, navn på bestiller, tidspunkt mfl.
Hva må du vite?
Tjenestens spesifikasjoner
Maks vekt: 5 kg
Min. format
Pakke/brev: 9x14 cm
Rull: Lengde 10 cm. L+Øx2 = min. 17 cm.
Maks format
Pakke/brev: Lengde 45 cm. L+B+H = 90 cm.
Rull: Lengde 45 cm. L+Øx2 = maks 90 cm.
Alle retursendinger må ha en returetikett med limt flatt på en av pakkens sider. Se våre fullstendige vilkår fra 01.01.2021. Pakken returneres som vanlig brevpost med 2-3 dagers leveringstid. Fra 01.01.2022 blir det 1-2 dager lenger leveringstid fra Nord-Norge.
-
1
Bestilling av Retur pakke i postkassen
Bestilling av tjenesten gjøres via Mybring eller EDI. Hver pakke må inneholde korrekt informasjon om mottakers mobilnummer og/eller e-postadresse.
Returen kan forhåndsmeldes samtidig som bestilling av ordinære tjenester, eller enkeltvis i etterkant ved behov. Legg gjerne ved returlappen allerede ved utsendelse av varene, for å gjøre det enkelt for dine kunder.
Her kan du lese mer om hvordan du vinner kunder på god retur.
-
2
Innlevering/opphenting
Retur pakke i postkassen kan hentes opp direkte fra din kundes egen postkasse eller leveres inn på alle postkontor/Post i butikk.
Selve opphentingen fra egen postkasse, bestiller din kunde selv på posten.no. Ønsker du at opphentingen skal være gratis for din kunde, velger du tilleggstjenesten 1073 Pick up når du bestiller returen.
-
3
Sporing og mottak
Pakken er sporbar; den skannes og registreres av postbudet ved opphenting i postkassen. Skjer returen via innleveringssted, blir pakken skannet når den ankommer terminal og registrert i sorteringsmaskin.
I tillegg til sporing på nett, får din kunde melding på SMS/e-post når pakken er hentet fra postkassen.
Returen leveres til din bedriftsadresse eller i henhold til avtalen med Bring.