Innsikt fra Bring Research
Bring Research presenterer artikler og rapporter med innsikt som hjelper deg å komme tettere på dine kunder. Våre jevnlige undersøkelser gir oss og deg bedre forståelse for hva som er viktig for kundene dine. Få tips og råd som kan hjelpe deg å styrke din konkurransekraft i markedet.
Slik jobber vi med innsikt
Vi gjør kundeundersøkelser for å følge utvikling og trender i både forbruker- og bedriftsmarkedet i Skandinavia. Undersøkelsene gjennomføres i samarbeid med analyseselskapene Ipsos og Opinion.
- Forbrukerundersøkelser blant nettkunder.
- Undersøkelser blant bedrifter som selger til andre bedrifter.
- Webundersøkelser og dybdeintervjuer i alle tre land.
Innsikt om nettkundene
Artikler og rapporter om netthandelskundenes ønsker og krav for en knirkefri netthandel.
Tøffere tider, men nordmenn vil fortsatt handle julegaver
Mange vil redusere innkjøpene sine generelt fremover, men ikke så mye når det kommer til julegavekjøp.
Gjør du disse hjemleveringstabbene?
Nettkundene forventer hjemlevering som leveringsalternativ. Det finnes imidlertid noen feil du bør styre unna om de skal legge varene i handlevognen din, og fullføre kjøpet.
Dette vil kundene dine vite om levering
8 av 10 kunder sjekker leveringsvilkårene når de besøker en nettbutikk for første gang. Slik unngår du at de skygger banen.
Halvparten av oss handlet på Black Friday i 2021
Det er på nett de fleste av oss foretrekker å gjøre årets beste kupp. Og vi planlegger hva vi skal handle.
Fra impulskjøp til mer bærekraftig netthandel
Kan koronapandemien ha bidratt til mer miljøbevisste nettbutikker? To av Nordens fremste eksperter på forbrukertrender og bærekraft tolker tallene.
Miljø og bærekraft stadig viktigere for norske nettkunder
Nesten halvparten av norske forbrukere etterspør informasjon om hvordan nettbutikkene jobber med miljø og bærekraft, og 3 av 10 gjør et bevisst valg av nettbutikk når det kommer til miljø.
Innsikt om hva kundene forventer av nettbutikkene i høysesong
Viktig funksjonalitet i nettbutikken blir enda viktigere for kundene når det nærmer seg jul. Krav til informasjon og smidig levering blir høyere når de skal handle til andre enn seg selv.
Slik lykkes du med gavesalg på nett
Salg av gaver på nett krever mer trygghet når det gjelder levering, retur og bytte. Gaveguiden fra Bring Research gir deg innsikt som sikrer at nettbutikken leverer på disse punktene rundt trygghet.
Slik bruker du retur som et konkurransefortrinn
Er bytte og returer bare et nødvendig onde for nettbutikker? Eller er det mulig å bruke det som et konkurransefortrinn? Vi gir deg tipsene!
5 tips: Slik vinner du kunder på god retur
Med en enkel returordning unngår du at kundene avbryter kjøpet – og får fornøyde kunder som kommer igjen.
5 tips: Slik forbereder du nettbutikken til julehandelen
Julehandelen på nettet fortsetter å vokse, men for å få flere til å handle julegaver på nett, må du vite hva som påvirker kundenes kjøpsatferd på nett. De som valgte å kjøpe julegaver på nettet i fjor gjorde det for å spare tid og penger. Hvordan forbereder du nettbutikken best mulig til årets julehandel?
Gjør nettbutikken klar til Black Friday
Det begynner å bli på tide å forberede nettbutikken til Black Friday og jul, årets kanskje viktigste handelsperiode for de fleste som selger på nett til privatmarkedet. Er du klar? Her gir vi deg noen tips til hvordan du kan forberede nettbutikken din for denne salgsfesten.
Slik vinner du julehandelen på nett
58 prosent av alle nordmenn handlet julegaver på nettet i fjor, men potensialet for nettbutikkene er veldig mye større. Vår nye guide: Hvordan lykkes med gavesalg, kan hjelpe deg med å øke gavesalget
Innsikt om bedriftsmarkedet
Følgende artikler omhandler vår ferske undersøkelse i det norske bedriftsmarkedet.
Øk din konkurransekraft i bedriftsmarkedet
Norske bedriftskunder stiller stadig høyere krav til transport, bærekraft og digital kommunikasjon. Følger du med i timen?
Derfor bør bedriften din digitalisere seg
Mange B2B-bedrifter har fortsatt ikke digitalisert handelen. For Elektroimportøren er nettbutikken en forutsetning for suksessen – og de merker at bedriftskundene blir stadig mer kravstore.